Відмінний сьогодні день – як на замовлення : осінь, сонце, яскраві фарби. У школі розпочався Проектний тиждень і ми з учнями вирішили, що наскрізною темою для наших творчих завдань буде «Осінь». Усім класом відправилися у шкільний парк: Краса! Даю дітям 15 хвилин, щоб увібрали у себе навколишню пишноту. Така «споглядальна пауза» – найкраще налаштування на майбутню роботу.
Учні працюватимуть у творчих групах. Діти середньої шкільної ланки уже добре усвідомлюють суть Проектного тижня – що це чудова можливість продемонструвати усю палітру своїх пізнавально-творчих здібностей. При цьому від кожного очікується, що для виконання завдань будуть задіяні знання якомога більшої кількості навчальних дисциплін і буде подано широкий спектр можливих рішень.
Ось першій групі за жеребом дісталося завдання «Історичні події, що відбувалися в осінню пору року». Дивлюсь, у Микити загорілися очі – ось простір для виявлення таланту письменника; присівши на пеньок він виводить у своєму зошиті: «Альтернативна історія. Хроніка змін. Частина І: осінні зміни» (Фантастична повість). І поки друзі з його команди подорожують веб-сторінками у своїх смартфонах, вишукують цікаві події з світової історії, Микита продумує сюжет. На сусідньому пні примостилася Маринка напоготові створювати ескізи ілюстрацій до повісті.
У другої групи завдання «Скласти задачник з «осінніх задач». Задачи можуть бути з усіх галузей природничих наук на застосування математичного інструментарію. Нічого собі – Тата пропонує задачу з генетики на дигибридне схрещування; дійсно осіння проблематика: за якими характеристиками краще відбирати насіння для отримання у майбутньому результату за визначеним алгоритмом.
А третя група в нас сьогодні найбільш гомінлива – зрозуміло, адже їм дісталося завдання «Скласти збірку віршів на осінню тематику і вони вигадують сюжет для театралізованої вистави. Ось чую – українська співуча поезія; а це, схоже, англомовна поезія Вільяма Блейка (нею нещодавно захопився Максим); а це якою мовою? – напевно, японською (її почав вивчати Вадим зі своїм старшим братом) – так що будуть у виставі й японські танка про осінь.
Цікаво, що придумала четверта група? Їм треба підготувати виставку картин з природного матеріалу, на який щедрий осінній парк. Це ж треба таке вигадати – вони створюють картинки-комікси про пригоди лісових чоловічків. Як виявилося, на це їх надихнув молодший брат Каринки. Цікава ідея, обов’язково викладемо її на шкільному сайті. Малюк помітив мене і сховався за сестру – йому лише 5 років і він має бути у своєму підготовчому класі, але під час проектного тижня молодшим учням не забороняється приєднуватись до старших.
Знаю, що і мої Славко з Софійкою сьогодні зі своїм братом з випускного класу. Той презентуватиме свій акмеологічний проект, який збирається здійснити після закінчення школи.
Так, з першого дня свого перебування у нашій школі учень починає усвідомлювати, що життя надзвичайно багате і різноманітне і що кожен має знайти у ньому свій сенс, своє призначення, свій шлях до гармонії.
Проводячи самостійні дослідження і працюючи у команді з ровесниками у шкільні роки він розробляє і реалізовує безліч проектів, вчиться ставити перед собою цілі і досягати їх, упевнюється на практиці, що будь-яку проблему можна розв’язати шляхом її переведення у творче завдання.
Більше того, він дізнається, що завжди, у будь-яких життєвих обставинах, у людини є вибір і вона сама несе відповідальність за прийняте рішення. А отже учень поступово приходить до розуміння, що його життєвий успіх залежить не від сприятливих зовнішніх факторів, а, у першу чергу, від його готовності постійно примножувати свій пізнавально-творчий потенціал, вдосконалювати себе і навколишній світ, опановувати мистецтво життєтворчості.