Стратегія ефективного навчання – конспектування

Конспект дозволяє виокремити та занотувати важливу інформацію, а також зберегти її.

Дослідження доводять, що студенти, які ведуть конспект, зазвичай демонструють кращі результати ніж ті, хто не робить нотатки під час занять.

Коли ви слухаєте лекцію та пишете конспект, робоча пам’ять працює над активною обробкою інформації. Щоб зробити нотатку, необхідно вдумливо слухати та виокремлювати основні думки. Це вже потребує активного аналізу матеріалу, а не пасивного прослуховування.

І. Конспект за методом Корнелла.

1. Розділіть аркуш на три частини.

2. У правій широкій частині робіть нотатки під час лекції.

3. Незабаром після лекції запишіть запитання та ключові слова до нового матеріалу в колонку ліворуч.

4. Запишіть підсумки та висновки до нового матеріалу в нижньому розділі.

http://blog.ed-era.com/notes-part-1/

ІІ. Скетчнотатки

Скетчнотатки – це яскраві записи, створені завдяки поєднанню рукописного тексту, малюнків, текстового оформлення, форм та візуальних елементів, як от стрілки, рамки та лінії.

Візуальний та цілісний підхід до створення нотаток залучає твій мозок, тож ти можеш зрозуміти ідеї, які чуєш, поки активізуватимеш руку, щоб перетворити їх на конкретні візуальні нотатки.

Завдяки тому, що твій розум та тіло працюють разом, ти можеш відтворити з пам’яті більше з того, що ти чуєш та малюєш.

Скетчнотатки – це спосіб мислити на папері, використовуючи зображення та слова.

КОЖНА СКЕТЧНОТАТКА УНІКАЛЬНА!

Як створюють скетчнотатки?

1. Уважно слухаєш цінні ідеї, обдумуєш, що вони означають, а потім створюєш їхню візуальну мапу. Використовуєш одночасно і слова, і малюнки. (Не переймаючись тим, чи ідеальні малюнки, головне, щоб тобі вони були зрозумілі)

2. СЛУХАЙ – тренуй свій “мисленнєвий кеш”. СИНТЕЗУЙ – виділи основне. ВІЗУАЛІЗУЙ – використовуй іконографічні малюнки як якір для ідей та метафор.

3. Складні ідеї часто можна ефективніше висловити за допомогою малюнка.

4. Ти відходиш від деталей, обираючи цінні ідеї.

СТВОРЮВАТИ СКЕТЧНОТАТКИ – ДИНАМІЧНО ТА ВЕСЕЛО!

ІІІ. Конспект – схема ключових слів.

У деяких випадках вигідніше і корисніше складати не докладний конспект і навіть не розгорнутий план, а схему ключових слів і висловлювань.

Можна записувати їх у стовпчик.

Скласти таку схему не важко, потрібно тільки обрати головні слова, що запам’ятовуються.

Складаючи такі схеми, навчаєшся виокремлювати у матеріалі головне, роздроблюючи на частини, бачити головні пункти і підпункти – опановуєш важливими для навчання і життя розумовими операціями.

ІV. Конспектування – знаходження відповідей

1. Підготуватися – записати свої запитання на які хочеш знайти відповіді.

2. Під час лекції виокремлюєш відповіді і записуєш їх напроти своїх запитань.

3. Записуєш також ті запитання, що виникли у ході розповіді і відповіді на них.