Про нашу школу

Кожна дитина – унікальна особистість, яка має право на власний розвиток, повну самореалізацію.

Що може дати дитині наша школа?

Колектив школи вбачає своє покликання у тому, щоб виховати з дитини морально чисту, інтелектуально багату, фізично здорову особистість – носія загальнолюдських цінностей, людської гідності.

Педагоги школи поставили собі за мету допомогти дитині усвідомити себе, своє місце у житті, набути необхідних знань і досвіду для майбутнього повнокровного життя, допомогти зорієнтуватись на реалістичну оцінку своїх здібностей, навчити вільно, творчо спілкуватися з оточуючими людьми, сформувати навички здорового способу життя.

Ми вбачаємо покликання своєї школи також у тому, щоб допомогти маленькій людині стати Особистістю, забезпечити можливість максимальної самореалізації.

Мета педагогів нашої школи – сформувати особистість, орієнтовану на людину, яка вміє радіти чужим успіхам, співчувати в біді, яка вміє думати, ясно висловлювати свої думки, яка несе відповідальність за свої дії.

В основу роботи нашого колективу покладено відносини педагогів і вихованців як старших і молодших товаришів, об’єднаних загальною творчою турботою.

Мета закладу

створення ефективних психолого-педагогічних умов для формування життєвої компетентності та розвитку пізнавально-творчого потенціалу учнів

Основні принципи школи

◈ Психологічна природа дитини така ж, як і психологічна природа дорослого.

◈ Поведінка дитини у школі залежить від її психоемоційного стану і стану фізичного здоров’я.

◈ Людина не любить виконувати будь-яку роботу з-під палки, навіть якщо ця робота сама по собі й не огидна; опір породжується самим примушенням.

◈ Будь-яка людина вважає за краще самостійно обрати собі роботу, навіть якщо цей вибір їй не вигідний.

◈ Ніхто не любить працювати марно, здійснювати роботу за чиєюсь вказівкою, тобто здійснювати дії і підкорятись задумам, які йому чужі і незрозумілі.

◈ Необхідно щоб навчальна праця, як і будь-яка інша, була мотивованою.

◈ Будь-яка людина прагне успіху. Невдача гальмує роботу і позбавляє ентузіазму.

◈ Найбільш ефективний шлях засвоєння знань – не спостереження, не пояснення і не демонстрація, а експериментальне нащупування.

◈ Знання здобуваються шляхом досвіду, а не лише вивченням правил і законів.

◈ Дитина не любить слухати пояснення ex cathedra.

◈ Виставляння оцінок і класифікація учнів за рівнем успішності у принципі помилкові.

◈ Дитина не любить роботу “у стаді”, де кожен індивід повинен підкорятись “пастуху”. Вона любить індивідуальну роботу, або роботу у колективі, де панує дух співробітництва.

◈ У класі необхідно підтримувати порядок і дисципліну. Дитині притаманна потреба жити за правилами.

◈ В основі виховання визнання гідності особистості, взаємна повага вчителя і учня.

◈ Оптимістична віра у життя.

Модель навчання передбачає:

1. Перехід від педагогічного диктату до педагогіки співробітництва, усвідомлене прийняття педагогом особистих цілей і запитів учнів, визнання його прав на особисту думку, помилку, поважання учня, його гідності.

2. Емоційну підтримку, «страхування» у процесі навчання, формування та підтримку мотивації досягнення.

3. Певну перебудову психіки самого вчителя: він не пасивний виконавець програми, а творча особистість, яка шукає нові педагогічні прийоми і підходи.

4. Відмову від вимог обов’язкового виконання всього обсягу навчальної програми, вільний вихід за рамки особистого предмету.

5. Активну взаємодію навчальних предметів, коли поняття й уявлення, сформовані в рамках одного предмету, переносяться, розвивають в рамках іншого.

6. Формування у школярів інтегрованої, узагальнюючої форми мислення.

7. Методи проблемного навчання, орієнтовані на розвиток (відсунено на другий план пояснювально-ілюстративний метод, орієнтований на засвоєння фактів).

8. Урахування сенситивних періодів розвитку учнів.

9. Відповідальність педагога за свої міркування (судження), рекомендації, вимоги і дії.

Проблема мотивації виступає на перший план. Перш ніж починати вивчення базових предметів, учень конструює у своїй свідомості ціннісну картину навколишнього світу, включаючи і людину.


Комплексне застосування медичних та психолого-педагогічних заходів у створенні єдиного збагаченого освітнього середовища:

➤ сполучення максимальної варіативності всіх системних складових із безперервним зворотним зв’язком, корекцією і широким діапазоном ресурсних можливостей (є найбільш ефективною моделлю процесу гармонізуючого впливу систем, тобто процесів навчання, виховання і реабілітації);

➤ кінцевою метою визнано формування суб’єктності учня, тобто його здатності самостійно вирішувати власні проблеми (це однаково стосується підтримки та відновлення власного здоров’я, психологічного стану, навчальної або соціально-корисної діяльності);

➤ універсальним критерієм виступає почуття комфорту – фізичного, психологічного та соціального (адекватна самооцінка, самоприйняття, мотивація досягнення).

Структурні підрозділи закладу
та відповідні організаційні новації